REHBERLİK SERVİSİ

20.12.2017 526

REHBERLİK SERVİSİNDE GÖREVLİ REHBER ÖĞRETMENLER

 

ŞEHRİBAN TOPRAK   9. Ve 10.SINIFLARDAN SORUMLU REHBER ÖĞRETMEN

ÇALIŞMA SAATLERİ : 09:00-15:00

AYŞENUR TOPÇU    11.ve  12. SINIFLARDAN SORUMLU REHBER ÖĞRETMEN

ÇALIŞMA SAATLERİ :  09:00-13:30

 

 PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK

 

      Rehberlik ve psikolojik danışmanın en genel anlamıyla temel amacı; bireyin hem kendisini, hem de çevresi ile olan ilişkilerini daha iyi tanıması, sağlıklı bir benlik algısına, özgüven ve özsaygıya sahip, sorunlarıyla baş edebilen, yaratıcı ve en önemlisi mutlu ve uyumlu bir kişilik kazanmasıdır. Burada "kendini tanıması" ile ifade edilmek istenen öğrencilerimizin kişisel ilgi, istek ve yetenekleriyle güçlü ve zayıf yönlerine ilişkin farkındalık kazanmalarıdır. Kazandıkları bu farkındalık sayesinde geleceğe yönelik gerçekçi hedefler belirleyebilir, doğru kararlar verebilir, sağlıklı seçim yapabilir ve kendini gerçekleştirme basamağına erişebilirler. Bireyin kendini tanıması sadece ilgi ve yeteneklerini çok iyi bilmesi demek değildir. Diğerleri tarafından nasıl göründüğünü de bilerek kendisi hakkında gerçekçi bir benlik imajı da geliştirmesi demektir. Bunu yaparken kendi davranışlarını da gözden geçirerek olumsuz davranışlarını  olumlu düşünce davranışlarla yer değiştirmeyi de öğrenebilecektir. Var olmanın  bu en zorlu çabasında, rehberlik birimi olarak öğrencilerimizin yanında  desteklendirici   ve yönlendirici bir rol oynamayı amaç edinmekteyiz.

   Öğrencilerin sadece öğretmenin aktardığı bilgileri öğrenmesi gereken bireyler olarak algılanması; bireysel farklılık ve gelişim özelliklerinin dikkate alınmaması akademik anlamda olduğu kadar duygusal ve sosyal anlamda birtakım sorunlara yol açabilmektedir. Öyle ki,  ilgi, yetenek, motivasyon,

içinde bulunduğu duygusal durum, gelişim düzeyi, ders çalışma alışkanlığı ve kişisel değerler sistemi akademik başarıyı etkileyen faktörler arasında yer almaktadır. Rehberlik birimi öğrenciyi tüm bu özellikleriyle kabul edip, incelemeye çalışır.

   Bir diğer amaç ise bireysel sorunları gidermeye çalışmaktır. Duygusal ve sosyal anlamda sorunlar yaşayabilen genç  insanlarla, sorunlarının çözümünde çeşitli çözüm yollarını araştırarak en uygun çözümü yine kendisinin seçebilmesi, kişisel ve sosyal ilişkilerinde dengeyi sağlayabilmesi ve kişisel özerkliğini toplumla çatışmadan gerçekleyebilmesi anlamında rehberlik önem kazanmaktadır. Sadece ebeveynleriyle değil, öğretmenleri ve arkadaşları ile arasında sağlıklı bir ilişki kurulmasında da birimimiz köprü  görevi üstlenmektedir.

PDR yalnızca sorunu olanların gittiği bir yer değildir, olmamalıdır da...Bizler öğrencilerimize her anlamda destek ve yardımcı olmanın yanı sıra koşulsuz sevgi ve saygı sunmaya da özen göstermekteyiz. Mutsuzluk ve sıkıntıların olduğu kadar sevinç  ve başarılarının da paylaşıldığı bir yer olarak, şu anda sorunu olmasa da gelecekte karşılaşacağı bir zorluğu rahatça paylaşabilmesi için gerekli olan güven ortamını yaratmayı da hedeflemekteyiz.

  9. sınıftan itibaren kendilerini bekleyen zorlu döneme hazırlanmaları, özgün bir yaşam felsefesi geliştirmeleri, kişisel kimliklerini kazanırken çevreleriyle olan uyumlarını yükseltebilmeleri ve sorunlarını mümkün olan en az hatayla çözmeleri anlamında bir takım uygulamalar yapılmaktadır. Bireysel ve grupla danışmaların yanı sıra çeşitli ölçme tekniklerini de kullanarak gelişimsel ve eğitsel rehberlik çalışmaları yürütülmektedir .Dolayısıyla sınıf geçme sisteminden tutun  da seçecekleri alanlara ileride yerleşebilecekleri meslek ve üniversite tercihlerinin neler olabileceğine kadar geniş bir seçenekte birimimiz uygulamalarına devam etmektedir.

   Gerek öğrencilerimizle gerekse velilerimizle olan iletişimlerimizde "gizlilik" esastır. Paylaşımda bulunulan kim olursa olsun, kendisi  izin vermediği sürece paylaşılanlar hiç kimseye aktarılmaz. Karşılıklı saygı ve güven ortamının oluşabilmesinde bu etik ilkenin son derece önemli olduğuna inanılmaktadır.

REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA SERVİSİ